Jak dbać o komunikację w firmie?

Od prawidłowego przebiegu informacji zależy wiele składowych funkcjonowania przedsiębiorstwa. To też jeden z tych elementów, który nie jest zależny wyłącznie od sztywnych wytycznych i schematów, ale również od wzajemnej współpracy poszczególnych grup i zespołów.
Zobrazuj to sobie w maksymalnie indywidualny sposób. Czy interesuje cię zakres wiedzy odnoszący się wyłącznie do twojego zespołu, czy jednak chciałbyś wiedzieć o postępach prac innych działów? Możemy założyć, że wybór drugiej opcji ma w sobie o wiele więcej zalet. Nawet tych, które powstają w pełni naturalnie. Mając świadomość decyzji podejmowanych w firmie na przeróżnych szczeblach, pracownicy mają poczucie, że stanowią integralną całość i tym samym mocniej się z nią utożsamiają. To też może ułatwić zrozumienie pewnych procesów w instytucji, a także znacznie usprawnić kontakt działowy. Nie jest to jednak tożsame z tym, że trzeba zarzucać pracowników niezliczoną liczbą wiadomości i komunikatów. O wiele lepiej jest słuchać ich potrzeb, aby dobrze wyważyć, które z nich są pożądane i rzeczywiście potrzebne.
– Na podstawie przeprowadzonych badań, wiadomo że nadmiar informacji przekazywanej w firmie kanałami oficjalnymi, niekoniecznie prowadzi do niezadowolenia pracowników. Natomiast na podstawie tych samych badań, niedobór informacji zawsze prowadzi do frustracji i zwiększa poziom niezadowolenia pracowników – tłumaczy Krzysztof Kowalski, praktyk biznesu i trener LSJ HR Group.
Większość działań można streścić do trzech podstawowych maksym: rozmawiaj i pytaj, weryfikuj przekazywaną treść, a także informuj o potencjalnie ważnych dla przedsiębiorstwa kwestiach. Co to w zasadzie oznacza? Ważnymi informacjami z punktu widzenia pracobiorców mogą być zmiany organizacyjne, nowe zatrudnienia i zwolnienia, zlikwidowane i utworzone działy, a także sukcesy i potknięcia firmy. Bez wątpienia lepiej wpłynie na morale zespołu, jeśli dowie się o nich od stałego, wyznaczonego do tego źródła, zamiast zupełnie przypadkiem lub od osób trzecich.
Pełna wersja artykułu dostępna jest na stronie http://hrnews.pl/jak-dbac-o-komunikacje-w-firmie/.