Headhunter sprawdzi Twój profil na Facebooku

Czy wiecie, że ponad 50% rekruterów weryfikuje profil kandydata do pracy w mediach społecznościowych przed zaproszeniem go na rozmowę rekrutacyjną? Zaskakujące? Nie powinno!
Coraz częściej rekruterzy i pracodawcy zaglądają do social media w poszukiwaniu wiedzy o przyszłym pracowniku. Jak wskazują najnowsze dane, w Polsce mamy 18 milionów aktywnych użytkowników mediów społecznościowych (47% populacji), ana przeciętnego użytkownika „społecznościówek” w naszym kraju przypada 7,3 kont (dane Digital 2019). Wszyscy ci użytkownicy bardziej lub mniej świadomie kreują swój wizerunek i wysyłają światu komunikat: taki jestem!
Jakich więc informacji rekruterzy szukają o Was w sieci? Z pewnością sprawdzają, jaki poziom kultury osobistej prezentujecie. Weryfikują, czy w komentarzach i wpisach odnosicie się z szacunkiem do innych użytkowników portalu, czy negatywnie odnosicie się do poprzedniego pracodawcy i współpracowników, a także, czy nie zostawiacie zbyt dużej liczby wpisów w trakcie godzin pracy, która notabene nie jest związana z obecnością w social media.
Wasi aktualni lub przyszli pracodawcy oraz specjaliści ds. rekrutacji przyglądają się Waszej aktywności zarówno w mediach społecznościowych, które możecie postrzegać jako „prywatne” (Facebook, Instagram, itp.), jak i tym w pełni związanych z życiem zawodowym (LinkedIn, Goldenline).
W tym miejscu przeczytacie coś, co dla wielu z Was może być szokujące: nie ma prywatności w mediach społecznościowych. Nawet jeśli ograniczycie uprawnienia do przeglądania profilu, to osoby trzecie mogą pozyskać całkiem sporo interesujących informacji poprzez Waszych znajomych. Dane pochodzące od nich mogą dotyczyć m.in. Waszego stanu cywilnego, lokalizacji, albo przynależności politycznej. Mało tego, jeśli nawet zdecydujecie się nie uczestniczyć w określonej „społcznościówce”, nie znaczy to, że osoby, które doskonale radzą sobie z wyszukiwaniem profili i danych, nie będą w stanie nic o Was znaleźć w tym właśnie miejscu.
Na co zatem zwrócić uwagę, myśląc poważnie o swojej obecności w social media w kontekście rozwijającej się kariery zawodowej i ambitnych celów, które przed sobą stawiamy?
Przeczytacie o tym w artykule Aleksandry Kowalczykowskiej, PR&Marketing Manager LSJ HR Group, opublikowanym na łamach Magazynu Szczecińskiego Prestiż: http://bit.ly/32nM47a