Agencja doradztwa personalnego vs agencja pracy? 3 najważniejsze różnice
Agencję doradztwa personalnego z agencją pracy łączy przede wszystkim fakt, iż pomoc kandydatowi w znalezieniu pracy jest świadczona zupełnie bezpłatnie przez wyspecjalizowany zespół doradców. A na czym polega różnica i gdzie lepiej się zgłosić po wsparcie?
Nasze wyobrażenie o funkcjonowaniu obu typów agencji prowadzi do niemal jednoznacznego zrównania zakresu działalności. Tymczasem agencję doradztwa personalnego od agencji pracy różnią zarówno metody działania, jak i zakres działań. Łączy natomiast rezultat, jakim jest wskazanie pracodawcy, pracownikowi i kandydatowi wspólnego celu.
Co kryje się pod nazwą agencja doradztwa personalnego i agencja pracy?
1. Zaawansowane narzędzia, pogłębione wywiady
Agencja doradztwa personalnego działa niczym ultra profesjonalna swatka, korzystająca z wielu stale udoskonalanych narzędzi, której zdaniem jest połączenie idealnego kandydata z potrzebującym go pracodawcą.
W tym celu pracownicy agencji korzystają z wielu narzędzi, takich jak:
• executive search – metody pozwalającej dotrzeć do kandydatów z poziomu kadry zarządzającej i managerskiej oraz wysokiej klasy specjalistów, którzy osiągają sukcesy zawodowe, a którzy nie szukają pracy
• direct search (headhunting) - metody poszukiwania potencjalnych kandydatów w celu zaproszenia ich do uczestnictwa w procesie rekrutacyjnym. Polega ona na bezpośrednim i precyzyjnym dotarciu do osób, o których wiemy, że potencjalnie spełniają założenia pracodawcy
• wywiadu behawioralnego - metody stosowanej przy rekrutacji na stanowiska specjalistyczne i menadżerskie, polegającej na zadawaniu takich pytań, które pozwolą uzyskać informacje o zachowaniach w konkretnych sytuacjach i wykazać cechy kandydata pożądane do pracy na danym stanowisku
• assesment i development center - techniki diagnostyczne oparte o testy i zadania sytuacyjne, których celem jest ocena specyficznych zachowań w sytuacjach zbliżonych do realnych
• testy psychometryczne FRIS®, FACET5 i Thomas International, czyli badania osobowości zawodowej.
Koszt skorzystania z tych narzędzi jest po stronie pracodawcy. Zdarzają się jednak kandydaci, którzy chcą zainwestować w lepsze poznanie swoich predyspozycji i zakupują np. testy psychometryczne.
2. Więcej niż rekrutacja
Agencja doradztwa personalnego to coś więcej niż usługi rekrutacyjne. To także wszelkiego rodzaju doradztwo, dzięki któremu pracodawca korzystający z pomocy agencji, będzie umiał lepiej komunikować się ze swoim zespołem, wychodzić naprzeciw potrzebom pracowników i precyzyjniej podkreślać wartości, którymi się kieruje w obszarze zawodowym...
Pełna wersja artykułu dostępna jest w Magazynie Prestiż 7 ( 128) Lipiec'19 pod aresem: http://prestizszczecin.pl/sites/default/files/magazyn-pdf/szn128.pdf